Szukaj
Close this search box.

PHONEID

Innowacyjna technologia logowania przez telefon bez aplikacji i dostępu do internetu

phoneid

PHONEID jest innowacyjną polską spółką zajmującą się problematyką cyfrowej identyfikacji i uwierzytelniania. Oferuje usługi bezpiecznego uwierzytelniania użytkowników przy użyciu dowolnego telefonu komórkowego – bez konieczności instalowania aplikacji czy dostępu do Internetu.

Bezpieczne i wygodne logowanie

W przeciwieństwie do istniejących już metod logowania, wykorzystujących nazwę użytkownika i hasło bądź serwisy społecznościowe, PHONEID oferuje dużo większe bezpieczeństwo przy maksymalnej wygodzie użytkownika i minimalnych nakładach inwestycyjnych.

Zastosowana przez spółkę technologia (oczekująca na przyznanie międzynarodowych patentów) pozwala na naprawdę masową obsługę klienta w dowolnym kanale komunikacji: przez stronę internetową, aplikację, infolinię, smartTV czy w fizycznym punkcie obsługi.

Usługa oferowana przez PHONEID opiera się na identyfikacji numeru telefonicznego w sieci telefonii komórkowej (jako pierwszy składnik uwierzytelniania), uzupełnionej opcjonalnie o kod PIN bądź biometrię głosową (jako drugi składnik uwierzytelniania).
Pozwala to na skalowanie poziomu bezpieczeństwa, w zależności od potrzeb biznesowych – np. mniejsze dla serwisów internetowych, większe dla banków.

Rozwiązanie dostępne jest w chmurze AWS i posiada certyfikat bezpieczeństwa PCI-DSS, wymagany m.in. dla systemów przetwarzających dane kart płatniczych. Usługa jest w pełni zgodna z wymaganiami wszystkich poziomów zaufania wymaganych przez dyrektywę eIDAS, przy jednoczesnym zachowaniu jednolitej metody uwierzytelniania. Pozwala to na implementację rozwiązania w systemach wymagających najwyższych poziomów zabezpieczeń.

PHONEID nie tylko prosta, tania i bezpieczna metoda uwierzytelniania klientów, ale również możliwość autoryzowania transakcji przy znacznie wyższym poziomie bezpieczeństwa niż kody SMS.

PhoneID

Przykładowe zastosowania usługi PHONEID

  • Logowanie do sklepów i serwisów internetowych bez konieczności definiowania loginów i haseł,
  • Omnikanałowe uwierzytelnianie klientów banków – ta sama metoda we wszystkich kanałach kontaktu z klientem,
  • Identyfikacja i uwierzytelnianie klientów w automatycznych i głosowych kanałach obsługi klienta (web, Call Center, Messenger),
  • Dostęp do profilu użytkownika oraz usługi cyfrowej tożsamości
  • Uwierzytelnianie transakcji w Internecie (3D Secure),
  • Uwierzytelnianie i zarządzanie dostępem do danych medycznych,
  • Weryfikacja dostępu do usług streamingowych i serwisów oferujących treści cyfrowe,

O spółce PHONEID

PHONEID powstała pod koniec 2015 roku z inicjatywy osób związanych z cyberbezpieczeństwem i zarządzania danymi. Kluczową rolę w zespole pełnią osoby pracujące na co dzień m.in. w Zakładzie Cyberbezpieczeństwa Instytutu Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej. Opracowana przez spółkę technologia jest efektem kilkunastoletniego doświadczenia zespołu w oferowaniu usług telekomunikacyjnych i finansowych dla klientów masowych (m.in. pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych na świecie wdrożenie płatności mobilnych). Oferowane przez spółkę usługi zostały wielokrotnie docenione przez podmioty wspierające wprowadzanie na rynek innowacji. Spółka brała udział m.in. w pierwszym programie akceleracji realizowanym przez MIT EF Poland czy programie scaleup Pilotmaker, w ramach którego usługa PHOENID była weryfikowana m.in. przez Tauron oraz Asseco. Spółka była również finalistą programu Mobile App Challenge, realizowanego przez światowe stowarzyszenie operatorów mobilnych GSMA.

Zapytaj o PHONEID