Osoby, które zgłaszają naruszenia prawa, czyli sygnaliści, będą mogły liczyć na ochronę. Nasza aplikacja pomaga w wypełnieniu obowiązku ochrony sygnalistów
Sygnaliści to osoby fizyczne, które zgłaszają naruszenie prawa lub ujawniają publicznie informacje o naruszeniu prawa, w zakresie podanym ustawie o ochronie sygnalistów, uzyskane w kontekście związanym z pracą.
Ustawa nakłada nowe obowiązki związane z ochroną sygnalistów na podmioty prawne, w tym podmioty prywatne.
Podmioty prywatne oznaczają: osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną, jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, lub pracodawcę.
Ustawa o ochronie sygnalistów przewiduje trzy procedury służące informowaniu o naruszeniu prawa:
Musisz przyjąć procedurę zgłoszeń wewnętrznych, jeśli, według stanu na 1 stycznia lub 1 lipca danego roku, co najmniej 50 osób wykonuje na twoją rzecz pracę zarobkową.
Do liczby 50 osób wykonujących pracę zarobkową na rzecz przedsiębiorcy trzeba wliczyć: pracowników w przeliczeniu na pełne etaty lub osoby świadczące pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy, na przykład w ramach umowy-zlecenia, umowy o świadczenie usług, jeżeli nie zatrudniają do tego rodzaju pracy innych osób, niezależnie od podstawy zatrudnienia.
Podmioty, które mają obowiązek przyjąć procedurę bez względu na liczbę osób wykonujących pracę zarobkową na ich rzecz, czyli wykonujące działalność w zakresie usług, produktów i rynków finansowych oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwa transportu i ochrony środowiska, objętych zakresem stosowania aktów prawnych Unii Europejskiej wymienionych w części I.B i II załącznika do dyrektywy 2019/1937, powinny rozpocząć prace nad wprowadzeniem procedury zgłoszeń wewnętrznych (na przykład rozpocząć konsultacje projektu procedury) od 25 września 2024 roku.
Dlaczego warto wybrać nasze programy?
Dla firm różnej wielkości, działających w każdej branży
Zapewniamy pełne wsparcie powdrożeniowe
Bez ingerencji w ERP i bazę danych - ważne przy aktualizacji
Intuicyjny interfejs ułatwia szybkie rozpoczęcie pracy
Możliwość rozbudowy aplikacji w miarę rozwoju potrzeb
Łatwa integracja z systemami informatycznymi w firmie
Kontakt z nami
Proszę o kontakt w sprawie
Umów się w dogodnym dla siebie terminie, na rozmowę telefoniczną z naszym handlowcem.
Hogart Sp. z o. o., 01-042 Warszawa, ul. Okopowa 58/72. Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. KRS 0000022120, REGON 012609306, NIP 527-02-02-093. Kapitał Zakładowy 2 434 000,00 zł.
Copyright © Hogart sp. z o.o.
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.