Organizator:
Hogart i kancelaria DZP
Temat webinaru:

JPK_CIT (JPK_PD)

JPK_CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR) – przygotuj się na nadchodzące zmiany. Kogo i kiedy oraz w jakim zakresie dotkną nowe przepisy.

Bezpłatny webinar
17 września 2024 10 : 00

Dla kogo:

Kierownictwo firm, właściciele, kadra zarządzająca, dyrektorzy finansowi i główne księgowe, dyrektorzy IT

Czego się nauczysz/dowiesz:

Jaki jest obecny stan prawny JPK_CIT, kogo będzie dotyczyć raportowanie i od kiedy, Jakie są sankcje za brak raportowania, co podlega raportowaniu, jaki jest zakres raportowania, jakie są dalsze plany w zakresie procesu legislacyjnego i zmian w schematach raportowania, których można się spodziewać. Z czego się składa struktura JPK_CIT, czyli szczegóły struktur opublikowanych przez CSIOZ tj.: JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR. Do czego służą nowe znaczniki kont, jakie wymaga MF w jakim zakresie, czym to skutkuje dla działów księgowych, jaką pracę należy wykonać w celu zapewnienia prawidłowego raportowania. W jaki sposób można dane szybko przygotować do raportowania, jakie tabele mapowań należy przygotować i gdzie je przechowywać, czy zmieniać plan kont, za i przeciw. Jak skutecznie można cały proces raportowania przygotować implementując moduł Hogart JPK. Zaprezentujemy gotowe do użycia rozwiązanie, pozwalające dane zaciągnąć, zmapować, zweryfikować, poprawić błędy i wygenerować odpowiednie struktury wraz z pełną archiwizacją i nawet gotowością do wysyłki na platformę MF.

Agenda:

  1. Przywitanie i wprowadzenie kim jesteśmy 5 min
  2. Ogólny zarys – podsumowanie – co to jest JPK_CIT 5 min
  3. Zarys historyczny, zmiany legislacyjne i aktualny stan oraz projektowane regulacje
  4. Najnowsze wieści JPK_CIT (kto, co i jak)
  5. Kogo obejmie nowy obowiązek
  6. Co należy raportować
  7. Jak należy raportować
  8. Kiedy pierwsze raportowanie
  9. CZĘŚĆ techniczna – przegląd najnowszych struktur opublikowanych przez CSIOZ
  10. Detale raportowania (struktury, podstruktury, dane, a w tym znaczniki kont)
  11. Hogart Platforma Wymiany Danych możliwości szybkiego wdrożenia raportowania, tworzenie, zarządzanie i przechowywanie tabel mapowań i ich elastyczność
  12. Program Hogart JPK: praktyczna obsługa dedykowanej aplikacji
  13. Administracja Hogart JPK: obsługiwane struktury
  14. Zakładka: wersje struktur JPK
  15. Sposoby importu danych
  16. Mapowanie danych do programu EXCEL
  17. Zakończenie

Zobacz nagranie webinaru

Webinar JPK

Kto prowadzi webinar?

Jędrzej Jażdżyk

Absolwent IFE Międzynarodowego Wydziału Inżynierii Politechniki Łódzkiej, stypendysta Technical University of Copenhaven, student ACCA. Z firmą Hogart związany od blisko 25 lat. Obecnie kieruje firmą Hogart, w tym organizacją pracy działów, strategią rozwoju spółki, odpowiada za realizację planów budżetowych, rozwój kanału partnerskiego, wyznaczenie kierunków rozwoju aplikacji. Wcześniej dyrektor działu wdrożeń, rozwiązań finansowych, systemów workflow oraz analityczno-raportowych opartych głównie o narzędzia IBM, Infor, czy Tableau. Ma duże doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami IT, a także w dziedzinie rozwoju aplikacji, systemów obiegu dokumentów i narzędzi analitycznych. Przez wiele lat pracował jako konsultant, starszy konsultant, lider projektów, analizował wymagania klientów, parametryzował aplikacje, odpowiadał za architekturę rozwiązań, prowadził rozbudowane projekty integracyjne, łączące wiele technologii, umożliwiające przepływy danych, automatyzację procesów dla wielu polskich i międzynarodowych korporacji z wielu branż w tym: hotelarskiej, farmaceutycznej, ubezpieczeniowej, samochodowej, najmu powierzchni, dla firm produkcyjnych, logistycznym i usługowych.

Jan Czerwiński

Partner w Kancelarii DZP. Ekspert z zakresu podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, ze szczególnym uwzględnieniem postępowań spornych. Doradza podmiotom z branży tytoniowej, IT, telekomunikacyjnej i bankowej. Reprezentuje klientów w postępowaniach podatkowych i sądowych, pełniąc m.in. rolę pełnomocnika beneficjantów środków unijnych w sporach dotyczących korekt finansowych.

Zobacz nadchodzące webinary

Znakowanie i inwentaryzacja środków trwałych – spełnienie nowych wymogów ustawowych

Dowiedz się, jak skrócić czas inwentaryzacji, poprawić przepływ informacji między użytkownikami oraz zwiększyć kontrolę nad procesami zarządzania majątkiem trwałym.

Cykl: Elektroniczny Obieg Dokumentów
27 marca 2025 10 : 00

JPK_VAT – aspekty prawne i narzędzia IT

Dowiedz się, jak efektywnie raportować VAT, wykorzystując zaawansowane rozwiązania informatyczne. Odkryj, jak nowoczesne technologie mogą wspierać zgodność z obowiązkami prawnymi i uprościć procesy raportowania podatkowego.

Cykl: Prawo Podatki & IT
1 kwietnia 2025 10 : 00

Jak AI zmienia oblicze analizy danych

Przygotuj się na rewolucję w analizie danych! Podczas tego webinaru odkryjesz, jak sztuczna inteligencja zmienia oblicze tradycyjnych metod. Zobaczysz, jak narzędzie Business Intelligence Qlik Sense, w połączeniu z najnowszymi technologiami umożliwia głębsze i bardziej intuicyjne analizowanie danych. Zaprezentujemy praktyczny scenariusz, który pokaże, jak te innowacje przekładają się na realne korzyści.

Cykl: Business Intelligence
3 kwietnia 2025 10 : 00
Logo HBA

Raportowanie ZSMOPL – Efektywna Obsługa Procesu Raportowania

Przedsiębiorstwa z branży farmaceutycznej i medycznej muszą raportować do ZSMOPL, aby spełnić obowiązujące przepisy. Omówimy jak ułatwić ten proces, stosując automatyzację i kontrolę danych

Cykl: Prawo Podatki & IT
8 kwietnia 2025 10 : 00

Automatyzacja procesu raportowania zleceń produkcyjnych

Dowiedz się, jak automatyzacja pozwala oszczędzić czas, zwiększyć precyzję danych oraz poprawić efektywność zarządzania produkcją.

Cykl: Elektroniczny Obieg Dokumentów
10 kwietnia 2025 10 : 00