Załącznik nr 1 do Zamówienia
WARUNKI UDZIELENIA LICENCJI NA OPROGRAMOWANIE ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG ASYSTY TECHNICZNEJ W MODELU SUBSKRYPCJI
HOGART sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Okopowej 58/72, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000022120 (dalej: HOGART) oświadcza, że jest producentem Oprogramowania pod nazwą Hogart Ewidencik oraz że jest uprawniona do udzielania licencji na Oprogramowanie i świadczenia usług asysty technicznej w zakresie przewidzianym w niniejszych Warunkach udzielenia licencji na Oprogramowanie oraz świadczenia usług asysty technicznej w modelu subskrypcji.
§1. DEFINICJE
Dla celów interpretacji postanowień niniejszych Warunków udzielenia licencji na Oprogramowanie oraz świadczenia usług asysty technicznej w modelu subskrypcji poszczególne terminy oznaczają:
- „Dni robocze” – oznacza dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- „Dokumentacja” – oznacza dostarczone przez HOGART filmy instruktażowe dotyczące instalacji, uruchomienia i korzystania z Oprogramowania.
- „Godziny robocze” – oznacza godziny między 9.00 a 17.00 w Dniach roboczych.
- „Informacje poufne” – oznacza wszelkie informacje przekazywane przez HOGART i LICENCJOBIORCĘ, oznaczone jako poufne. Informacje poufne nie obejmują: (1) informacji, które są lub staną się powszechnie znane bez naruszenia zobowiązań przez wyżej wymienione strony, (2) udostępnionych bez ograniczeń przez właściciela informacji osobom trzecim, (3) uzyskanych od osób trzecich bez naruszenia zobowiązań przez wyżej wymienione strony, (4) niezależnie opracowanych przez wyżej wymienione strony bez dostępu do informacji poufnych.
- „LICENCJOBIORCA” – oznacza podmiot wskazany w Zamówieniu.
- „Oprogramowanie” oznacza program komputerowy pod nazwą Hogart Ewidencik w zakresie modułów określonych w Zamówieniu.
- „Pracownicy LICENCJOBIORCY” – oznacza (1) osoby zatrudnione przez LICENCJOBIORCĘ na podstawie umowy o pracę, (2) osoby lub podmioty współpracujące z LICENCJOBIORCĄ na podstawie umowy cywilnoprawnej, które ze względu na przedmiot powyższej umowy muszą uzyskać dostęp do Oprogramowania, pod warunkiem, że LICENCJOBIORCA podpisał z nimi umowę o poufności, przewidującą obowiązek zachowania poufności przez wyżej wymienione osoby i podmioty na zasadach co najmniej takich, jak wynikające z niniejszych Warunków licencyjno-usługowych oraz (3) inne osoby lub podmioty dla których LICENCJOBIORCA uzyskał uprzednią, pisemną zgodę HOGART oraz uiścił ewentualne opłaty. LICENCJOBIORCA ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania Pracowników LICENCJOBIORCY jak za własne działania i zaniechania.
- „Prawa własności intelektualnej” – oznacza wszelkie prawa z patentów, wnioski o rejestrację patentów, prawa autorskie, prawa wynikające z rejestracji praw autorskich, tajemnice handlowe, znaki towarowe, znaki usługowe oraz wszelkie utwory zależne od wyżej wymienionych.
- „Punkt lokalizacji” – oznacza miejsce na terytorium Polski, w którym usytuowany jest sprzęt z zainstalowanym Oprogramowaniem.
- „Środowisko informatyczne” – oznacza środowisko LICENCJOBIORCY obejmujące oprogramowanie spełniające warunki dotyczące systemów określonych w Zamówieniu.
- „Wada” – oznacza istotną różnicę pomiędzy aktualną w danym momencie ogólną wersją Oprogramowania a jego Dokumentacją, odnośnie której LICENCJOBIORCA przekazał HOGARTOWI informacje umożliwiające HOGARTOWI odtworzenie takiej różnicy przy konfiguracji komputerowej, która jest zasadniczo podobna do Środowiska informatycznego i jest jednocześnie w dyspozycji HOGART.
- „Warunki licencyjno-usługowe” – oznacza niniejsze Warunki udzielenia licencji na Oprogramowanie oraz świadczenia usług asysty technicznej w modelu subskrypcji.
- Zamówienie – dokument zaakceptowany przez HOGART i LICENCJOBIORCĘ, określający w szczególności Oprogramowanie oraz opłaty.
- Zestaw Serwisowy – oznacza zestaw poprawek, generowany cyklicznie przez HOGART na podstawie potwierdzonych Wad.
§2. PRZEDMIOT I WARUNKI LICENCJI
- HOGART, w zamian za uiszczenie przez LICENCJOBIORCĘ opłaty inicjalnej oraz miesięcznych opłat subskrypcyjnych, udziela LICENCJOBIORCY niezbywalnej i niewyłącznej licencji na korzystanie z Oprogramowania, na polach eksploatacji określonych w art. 74 ust. 4 pkt. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. trwałe lub czasowe zwielokrotnienie w całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie) oraz z prawem dostępu do Oprogramowania za pośrednictwem Internetu, włączając w to wszelkie poprawki i modyfikacje takiego Oprogramowania dokonane w ramach usług asysty technicznej. Licencja zostaje udzielona na okres wskazany w Zamówieniu, przy czym minimalny okres subskrypcji wynosi 36 miesięcy od dnia dostarczenia Oprogramowania; w powyższym okresie subskrypcji, subskrypcja nie może być wypowiedziana przez LICENCJOBIORCĘ, z wyjątkiem przyczyn zawinionych przez HOGART.
- Model licencyjny został określony w Zamówieniu.
- LICENCJOBIORCA nie może wykorzystywać Oprogramowania do świadczenia usług przetwarzania danych dla centrów przetwarzania danych i usług internetowych ani innych usług przetwarzania danych na rzecz osób trzecich, przenosić praw do Oprogramowania, w tym udzielać dalszej licencji, wynajmować, wydzierżawiać lub w jakiejkolwiek innej formie umożliwiać korzystanie z Oprogramowania przez osoby trzecie, a także oferować abonamentów na Oprogramowanie.
- LICENCJOBIORCY przysługuje prawo do sporządzania jednej kopii zapasowej wersji instalacyjnej Oprogramowania.
- Oprogramowanie może być używane tylko w Środowisku informatycznym. Jeżeli Środowisko informatyczne nie może być używane ze względu na czasowe zakłócenia w jego funkcjonowaniu, to Oprogramowanie może być używany przez LICENCJOBIORCĘ na zastępczym sprzęcie spełniającym wymagania jak dla Środowiska informatycznego, aż do czasu naprawy Środowiska informatycznego.
- LICENCJOBIORCY przysługuje prawo do sporządzania takiej liczby kopii Dokumentacji, jaka jest niezbędna do korzystania z Oprogramowania. Dokumentacja oraz jej kopie mogą być wykorzystywane przez LICENCJOBIORCĘ wyłącznie na użytek własny zgodnie z niniejszymi Warunkami licencyjno-usługowymi.
- LICENCJOBIORCA nie może ujawniać informacji o Oprogramowaniu ani żadnej jego części dotyczących zastosowanych technologii innym osobom niż Pracownicy LICENCJOBIORCY.
- LICENCJOBIORCA przyjmuje do wiadomości i potwierdza, że do obsługi Oprogramowania może być konieczny specjalny program zabezpieczający bądź kod („Klucz”). Każdy taki Klucz może uniemożliwić korzystanie z Oprogramowania w przypadku innej konfiguracji niż konfiguracja Środowiska informatycznego lub innego modelu licencyjnego niż określony w Zamówieniu.
- Pobranie Oprogramowania przez LICENCJOBIORCĘ jest równoznaczne z akceptacją przez LICENCJOBIORCĘ niniejszych Warunków licencyjno-usługowych.
- Przez dostarczenie Oprogramowania rozumie się przekazanie LICENCJOBIORCY informacji o wysłaniu linku do Oprogramowania w celu jego pobrania oraz kodów serializacyjnych. W przypadku, gdy LICENCJOBIORCA nie poinformuje HOGARTA w terminie 3 (trzech) dni od dnia otrzymania powyższej informacji o braku kodów serializacyjnych, Oprogramowanie jest uważane za dostarczone w dniu wysłania kodów serializacyjnych.
- W celu korzystania z Oprogramowania LICENCJOBIORCA jest zobowiązany do uzyskania i zainstalowania w Środowisku informatycznym oraz utrzymywania zaleconych przez HOGART wersji oprogramowania, baz danych oraz peryferiów programowych lub sprzętowych wskazanych w Zamówieniu.
§3. OSOBY UPRAWNIONE DO UŻYWANIA OPROGRAMOWANIA
- Prawo używania Oprogramowania przysługuje LICENCJOBIORCY. LICENCJOBIORCY przysługuje prawo udostępniania Oprogramowania tylko Pracownikom LICENCJOBIORCY, zgodnie z modelem licencyjnym określonym w Zamówieniu.
- Pracownicy LICENCJOBIORCY nie mogą mieć dostępu do Oprogramowania ani używać Oprogramowania na własne potrzeby lub w celu prowadzenia własnej działalności gospodarczej dla innych podmiotów niż LICENCJOBIORCA.
§4. PRZEDMIOT I WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG ASYSTY TECHNICZNEJ
- W zamian za uiszczenie przez LICENCJOBIORCĘ opłaty inicjalnej oraz opłat subskrypcyjnych, HOGART zobowiązuje się do:
1) gotowości świadczenia pomocy i świadczenia pomocy poprzez dostarczanie odpowiednich informacji w wypadku wystąpienia Wady, tj.:
- przyjmowania zgłoszeń od LICENCJOBIORCY,
- identyfikacji Wady i dostępnych rozwiązań w materiałach HOGART oraz przekazywanie odpowiednich informacji LICENCJOBIORCY,
2) dostarczenia powszechnie udostępnionych przez HOGART nowych wersji Oprogramowania oraz zmian, poprawek i modyfikacji do aktualnej na daną chwilę ogólnie dostępnej wersji Oprogramowania, wybranych przez LICENCJOBIORCĘ, pod warunkiem, że nie podlegają one odrębnej opłacie lub licencjonowaniu jako nowe produkty,
(dalej łącznie zwane „Asysta Techniczna”).
Usługi Asysty Technicznej będą świadczone z wykorzystaniem narzędzi zdalnego dostępu użytkowanych przez HOGART (typu Team Viewer)
- HOGART będzie zobowiązany do zapewnienia usług Asysty Technicznej w przypadku łącznego spełnienia następujących warunków:
- wyłącznie dla aktualnej wersji Oprogramowania używanego w środowisku produkcyjnym i eksploatowanego zgodnie z Warunkami licencyjno- usługowymi, w konfiguracji określonej w Zamówieniu,
- w przypadku takiego działania Oprogramowania, które jest niezgodne z Dokumentacją,
- w przypadku Wad powtarzalnych, tzn. Dział Wsparcia Technicznego jest w stanie powtórzyć zgłoszoną Wadę wykorzystując procedury pracy opisane w §5 ust. 5 pkt 4 niniejszych warunków licencyjno-usługowych.
3. HOGART oświadcza, że usługi Asysty Technicznej będą świadczone z należytą starannością, z uwzględnieniem zawodowego charakteru prowadzonej działalności, przez odpowiednio przeszkolony, fachowy personel.
4. LICENCJOBIORCA umożliwi HOGART dostęp do Oprogramowania, infrastruktury i Środowiska informatycznego niezbędnych do wykonania przez HOGART zobowiązań wynikających z Warunków licencyjno- usługowych w czasie godzin roboczych LICENCJOBIORCY lub poza tymi godzinami, jeżeli HOGART uzna to za niezbędne do wypełnienia jego zobowiązań, oraz współpracę osób odpowiedzialnych za administrację i utrzymanie Oprogramowania i w przedsiębiorstwie LICENCJOBIORCY (w szczególności administratora bazy danych).
5. HOGART nie będzie zobowiązany do świadczenia usług Asysty Technicznej w następujących przypadkach:
- dokonania przez LICENCJOBIORCĘ zmian lub modyfikacji w Oprogramowaniu w inny sposób niż przewidziany w Warunkach licencyjno-usługowych,
- naruszenia przez LICENCJOBIORCĘ warunków korzystania z Oprogramowania wynikających z Warunków licencyjno-usługowych,
- korzystania z Oprogramowania w innym środowisku niż Środowisko informatyczne.
- W przypadku naruszenia przez LICENCJOBIORCĘ postanowień niniejszych Warunków licencyjno-usługowych, w tym opóźnienia w uiszczeniu opłaty inicjalnej lub opłat subskrypcyjnych przekraczającego 7 dni, licząc od daty wymagalności, HOGART będzie uprawniony do zaprzestania świadczenia usług Asysty Technicznej do czasu usunięcia naruszeń i ich skutków, w szczególności uiszczenia zaległych opłat.
- Instalacja Oprogramowania, instalacja jego poprawek lub modyfikacji, parametryzacja Oprogramowania oraz inne usługi powiązane z Oprogramowaniem niewymienione w ust. 1 niniejszego paragrafu są wyłączone z usług Asysty Technicznej.
- HOGART oświadcza, że LICENCJOBIORCA ma dostęp do bazy swoich zgłoszeń za pośrednictwem strony https://support.hogart.com.pl/
§5. SZCZEGÓŁOWE ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG ASYSTY TECHNICZNEJ.
- LICENCJOBIORCA może zgłaszać wystąpienie Wady pocztą elektroniczną na adres sun.support@hogart.com.pl
- Zgłoszenia są przyjmowane w Dni robocze w Godzinach roboczych. Zgłoszenie po weryfikacji przekazywane jest odpowiedniej osobie, która kontaktuje się mailowo lub telefonicznie z osobą odpowiedzialną za kontakty z Działem Wsparcia Technicznego HOGART.
- LICENCJOBIORCA wyznaczy osobę odpowiedzialną za kontakty z Działem Wsparcia Technicznego i przekaże jej (ich) dane w celu rejestracji w systemie serwisowym. Każdorazowe zgłoszenie problemu powinno być dokonywane bezpośrednio przez tę osobę.
- Przedmiotem zgłoszenia mogą być Wady spełniające warunki określone w §4 ust. 2 niniejszych Warunków licencyjno-usługowych. W celu skrócenia czasu potrzebnego na analizę problemu, LICENCJOBIORCA przed zgłoszeniem powinien:
- zanotować, jaka funkcja była wykonywana w Oprogramowaniu w chwili wystąpienia Wady,
- przygotować jak najbardziej dokładny opis Wady, w szczególności sekwencję czynności prowadzących do jej powtórzenia;
- zanotować wszystkie komunikaty Wad występujące w Oprogramowaniu;
- mieć dostęp do komputera z zainstalowanym Oprogramowania, ponieważ Konsultant HOGARTA może poprosić o wykonanie dodatkowych testów lub raportów;
- przygotować się do podania konsultantowi Działu Wsparcia Technicznego: nazwy firmy, numeru seryjnego Oprogramowania, informacji nt. systemów: operacyjnego i bazy danych oraz platformy sprzętowej, na jakich działa Oprogramowanie.
- Procedura działania Asysty Technicznej:
- Operator przyjmujący zgłoszenie prosi LICENCJOBIORCĘ o podanie informacji wyszczególnionych w ust. 4 lit. e) niniejszego paragrafu.
- Zgłoszenie jest rejestrowane i otrzymuje unikalny numer referencyjny (log number).
- Jeżeli zgłoszenie nie zostanie rozwiązane natychmiast, konsultant Działu Wsparcia Technicznego uzgadnia z LICENCJOBIORCĄ priorytet zgłoszenia (zależny od rodzaju Wady i jej wpływie na działalność LICENCJOBIORCY) oraz przekazuje LICENCJOBIORCY numer referencyjny zgłoszenia. Zgłoszenie przekazywane jest do Działu Wsparcia Technicznego do dalszej analizy.
- Dział Wsparcia Technicznego stosuje następujące metody rozwiązywania zgłoszeń:
- sprawdzenie w Dokumentacji,
- przeprowadzenie testów mających na celu powtórzenie Wady. Testy wykonywane są w oparciu o Dokumentację. Dział Wsparcia Technicznego może poprosić LICENCJOBIORCĘ o dostarczenie danych do testów,
- dyskusja z innymi konsultantami,
- zdalne połączenie z instalacją LICENCJOBIORCY z wykorzystaniem zdalnego dostępu udostępnionego przez LICENCJOBIORCĘ na czas prowadzenia prac.
- Zgłoszenie jest uważane za zamknięte, jeżeli:
- został znaleziony i przekazany LICENCJOBIORCY sposób usunięcia przyczyny zgłoszonej Wady wraz z trybem postępowania jak należy go zastosować,
- przekazano LICENCJOBIORCY informację, że Wada jest znana HOGART i zostanie usunięta w jednym z kolejnych Zestawów Serwisowych,
- przekazano LICENCJOBIORCY informację o możliwości wyeliminowania powstawania Wady poprzez zmianę wersji Oprogramowania,
- zostało rozpoznane i przekazane LICENCJOBIORCY sprzętowe podłoże występowania Wady,
- żadne z działań przewidzianych w procedurach pracy Działu Wsparcia Technicznego nie doprowadziło do powtórzenia zgłoszonej Wady,
- zgłoszenie nie dotyczy działania Oprogramowania niezgodnego z Dokumentacją.
- LICENCJOBIORCA jest zobowiązany do
- zapewnienia właściwej administracji:
- systemem operacyjnym serwerów i stacji roboczych, na których działa Oprogramowanie,
- siecią lokalną, w oparciu o którą działa Oprogramowania, po to, aby zapewnić efektywne i ciągłe jego działanie.
- tworzenia kopii zapasowych danych i Oprogramowania niezbędnych do odtworzenia prawidłowego działania Oprogramowania w przypadku awarii,
- wyznaczenia osoby (osób) do kontaktów z Działem Wsparcia Technicznego,
- weryfikacji i testów wszystkich rozwiązań proponowanych przez Dział Wsparcia Technicznego.
§6. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- Wszelkie Prawa własności intelektualnej dotyczące Oprogramowania należą do HOGART.
- LICENCJOBIORCA zobowiązuje się do:
- nieusuwania lub zmiany jakichkolwiek znaków dotyczących Praw własności intelektualnej oraz poufności wbudowanych w Oprogramowanie lub znajdujących się w Dokumentacji, lub w inny sposób dostarczonych wraz z Oprogramowaniem lub Dokumentacją.
- odtworzenia w niezmienionej postaci wszelkich not o Prawach własności intelektualnej we wszystkich tworzonych przez siebie częściowych lub pełnych kopiach Oprogramowania i Dokumentacji.
- niestosowania ani zezwalania na inżynierię wsteczną (reverse engeenering) niedokonywania jakiejkolwiek zmiany w Oprogramowaniu (tj. kompilacji, dekompilacji, dezasemblacji i podobnych zabiegów). Powyższe ograniczenie nie dotyczy czynności wymienionych w art. 75 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- W przypadku naruszenia przez LICENCJOBIORCĘ praw własności intelektualnej HOGART, LICENCJOBIORCA zapłaci na rzecz HOGART karę umowną w wysokości 100.000,00 (sto tysięcy) złotych za każde naruszenie.
- Wszelkie oświadczenia związane z prawami własności intelektualnej muszą być dokonane w formie pisemnej lub dokumentowej (skan) pod rygorem nieważności.
§7. GWARANCJA. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- HOGART udziela niniejszym 90-dniowej gwarancji, począwszy od dnia dostarczenia Oprogramowania („Okres gwarancji”), iż pliki instalacyjne będą kompletne i umożliwią instalację Oprogramowania, a Oprogramowanie będzie działało bez Wad.
- HOGART udziela niniejszym 90-dniowej gwarancji należytej jakości wykonania usługi Asysty Technicznej, począwszy od dnia jej wykonania zgodnie z §5 ust. 6 niniejszych Warunków licencyjno-usługowych („Okres gwarancji”). Gwarancja obowiązuje wyłącznie w okresie subskrypcji.
- W przypadku stwierdzenia w Okresie gwarancji wad plików instalacyjnych lub Wad, HOGART wymieni lub naprawi pliki instalacyjne lub Oprogramowanie w rozsądnym terminie, nie później jednak niż w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia otrzymania przez HOGARTA zawiadomienia o wadzie plików instalacyjnych lub Wadzie.
- W przypadku stwierdzenia w Okresie gwarancji nienależytego wykonania usługi Asysty Technicznej, HOGART poprawi nienależycie wykonane usługi w rozsądnym terminie, nie później jednak niż w terminie 30 (trzydziestu) dni roboczych od dnia otrzymania przez HOGARTA zawiadomienia o nienależytym wykonaniu usługi.
- Uprawnienia LICENCJOBIORCY z tytułu gwarancji są wyłączone w następujących przypadkach: (1) dokonania zmian lub modyfikacji w Oprogramowaniu przez LICENCJOBIORCĘ, (2) niewdrożenia przez LICENCJOBIORCĘ zmian mających naprawić lub ulepszyć Oprogramowanie, przekazanych mu przez HOGART, (3) korzystania z Oprogramowania w innym środowisku niż Środowisko informatyczne, (4) naruszeniem przez LICENCJOBIORCĘ obowiązków określonych w §5 ust. 7 niniejszych Warunków licencyjno-usługowych.
- Z zastrzeżeniem postanowień ust. 7 i 8 poniżej, HOGART ponosi odpowiedzialność za szkodę wynikłą z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań wynikających z niniejszych Warunków licencyjno-usługowych. Odpowiedzialność HOGARTA za wyżej wymienione szkody ograniczona jest do kwoty równej kwocie opłaty subskrypcyjnej zapłaconej przez LICENCJOBIORCĘ do czasu wystąpienia szkody. Powyższe ograniczenie nie dotyczy odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną z winy umyślnej.
- HOGART nie ponosi odpowiedzialności za problemy z Oprogramowaniem lub wykonaniem usług Asysty Technicznej spowodowane wadliwym działaniem urządzeń LICENCJOBIORCY lub innego oprogramowania nie dostarczonego przez HOGARTA, przyczynami leżącymi po stronie LICENCJOBIORCY, jak również za opóźnienia lub przerwy w dostawie Oprogramowania spowodowane przez zdarzenia pozostające poza kontrolą HOGARTA.
Odpowiedzialność HOGART z tytułu rękojmi oraz za utracone korzyści jest wyłączona.
§8. WARUNKI PŁATNOŚCI
- Opłaty za udzielenie licencji oraz za usługi asysty technicznej są zawarte w opłacie inicjalnej i opłacie subskrypcyjnej określonych w Zamówieniu.
- Faktura za opłatę inicjalną oraz pierwszą miesięczną opłatę subskrypcyjną zostanie wystawiona niezwłocznie po podpisaniu Zamówienia przez LICENCJOBIORCĘ.
- Opłata subskrypcyjna zostanie uiszczona w równych miesięcznych ratach. Miesięczne raty opłaty subskrypcyjnej będą płatne na podstawie faktur wystawionych przez HOGART.
- LICENCJOBIORCA przyjmuje do wiadomości, iż w przypadku opóźnienia w zapłacie opłaty inicjalnej lub którejkolwiek z rat opłaty subskrypcyjnej o okres przekraczający 14 dni, wszystkie raty pozostałe do zapłaty stają się natychmiast wymagalne i płatne.
- W przypadku rezygnacji z subskrypcji przez LICENCJOBIORCĘ przed upływem okresu subskrypcji z przyczyn niezawinionych przez HOGART, zapłacone przez LICENCJOBIORCĘ opłata inicjalna oraz raty opłaty subskrypcyjnej nie podlegają zwrotowi, a raty opłaty pozostałe do zapłaty stają się natychmiast wymagalne i płatne.
- Datą zapłaty raty opłaty inicjalnej oraz opłaty subskrypcyjnej jest data zaksięgowania jej wpływu na rachunku bankowym HOGARTA.
- Kwoty opłaty inicjalnej opłaty subskrypcyjnej są zawsze kwotami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług (VAT) w obowiązującej wysokości.
§9. OKRES OBOWIĄZYWANIA I WYPOWIEDZENIE SUBSKRYPCJI
- HOGART może wypowiedzieć subskrypcję w razie istotnego naruszenia Warunków licencyjno-usługowych przez LICENCJOBIORCĘ. W takim przypadku HOGART wezwie LICENCJOBIORCĘ do zaprzestania naruszeń i usunięcia ich skutków w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od otrzymania wezwania przez LICENCJOBIORCĘ. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu HOGART może rozwiązać subskrypcję w trybie natychmiastowym. W przypadku rozwiązania subskrypcji w powyższym trybie, opłata inicjalna i opłata subskrypcyjna nie podlegają zwrotowi.
- LICENCJOBIORCA może wypowiedzieć subskrypcję w razie istotnego naruszenia przez HOGART obowiązków wynikających z Warunków licencyjno-usługowych. W takim przypadku LICENCJOBIORCA wezwie HOGART do zaprzestania naruszeń i usunięcia ich skutków w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 14 dni od otrzymania wezwania przez HOGART. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu LICENCJOBIORCA może rozwiązać subskrypcję w trybie natychmiastowym.
- Subskrypcja zostanie automatycznie przedłużona na kolejny okres 12-miesięczny (kolejne okresy 12-miesięczne), o ile żadna ze Stron nie złoży drugiej Stronie, w terminie 30 dni przed upływem bieżącego okresu subskrypcji, zawiadomienia na piśmie lub w formie dokumentowej (e-mail, skan) informującego o rezygnacji z subskrypcji.
- HOGART zastrzega sobie prawo zmiany wysokości opłaty subskrypcyjnej w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych publikowany przez GUS w każdym 12-miesięcznym okresie obowiązywania subskrypcji. Jeżeli opłata subskrypcyjna została wyrażona w walucie obcej, wskaźnik wzrostu opłaty będzie liczony od kwoty opłaty wyrażonej w walucie. O zmianie wysokości opłaty subskrybującej HOGART poinformuje LICENCJOBIORCĘ pisemnie na co najmniej 45 dni przed rozpoczęciem nowego okresu subskrypcji. Jeżeli w ciągu 7 dni od daty otrzymania informacji o zmianie wysokości opłaty subskrybującej LICENCJOBIORCA nie poinformuje HOGART, pisemnie lub w formie dokumentowej (skan, e-mail), o braku akceptacji nowej wysokości opłaty, uważa się, że LICENCJOBIORCA zaakceptował nową wysokość opłaty.
- Najpóźniej z dniem wygaśnięcia subskrypcji LICENCJOBIORCA zaprzestanie używania Oprogramowania i Dokumentacji oraz zniszczy Oprogramowanie i Dokumentację, jak również posiadane przez siebie ich wszystkie kopie oraz potwierdzi ten fakt na piśmie przez upoważnionego przedstawiciela.
- Wygaśnięcie subskrypcji nie narusza zobowiązań dotyczących Informacji Poufnych, Praw własności intelektualnej, zakazu zatrudniania oraz zwolnienia i ograniczenia odpowiedzialności.
- Powyższe postanowienia nie ograniczają możliwości wypowiedzenia licencji przez LICENCJOBIORCĘ lub HOGART przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.
§10. POSTANOWIENIA RÓŻNE I KOŃCOWE
- Oprogramowanie wymaga wykonania prawidłowej instalacji przez LICENCJOBIORCĘ na podstawie Dokumentacji, może także wymagać wykonania parametryzacji w celu poprawnego działania.
- Warunki licencyjno-usługowe stanowią jedyną umowę między HOGART i LICENCJOBIORCĄ w odniesieniu do tego zakresu przedmiotowego.
- Strony zobowiązują się do nieujawniania i niewykorzystywania Informacji poufnych drugiej Strony oraz do ich zabezpieczenia i ochrony przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich z należytą starannością, nie mniejszą jednak niż chronią własne informacje poufne. Zobowiązania dotyczące nieujawniania i niewykorzystywania Informacji poufnych obowiązują przez okres 5 lat od dnia ich przekazania drugiej Stronie.
- HOGART, w tym audytor zatrudniony przez HOGART, są uprawnieni do dokonywania kontroli dokumentów i systemów LICENCJOBIORCY w celu zapewnienia zgodności z Warunkami licencyjno-usługowymi. O każdej takiej kontroli HOGART powiadomi LICENCJOBIORCĘ na piśmie z wyprzedzeniem co najmniej 10 dni roboczych. Wszelkie kontrole będą przeprowadzane w czasie normalnych godzin pracy w lokalizacjach LICENCJOBIORCY i nie będą w sposób nieuzasadniony zakłócały działalności operacyjnej LICENCJOBIORCY. Kontrole mogą być przeprowadzane nie częściej niż raz na 6 miesięcy. W przypadku, gdy kontrola wykaże, że LICENCJOBIORCA korzysta z Oprogramowania w sposób wykraczający poza zakres udzielonej licencji, LICENCJOBIORCA niezwłocznie zwróci HOGART koszty związane z przeprowadzeniem kontroli oraz zapłaci HOGART należne opłaty, zgodnie z aktualnym cennikiem HOGART, wraz z odsetkami za zwłokę.
- LICENCJOBIORCA może przenieść swoje prawa i obowiązki wynikające z subskrypcji na osobę trzecią jedynie pod warunkiem uzyskania uprzedniej pisemnej zgody HOGART. Powyższe ograniczenie dotyczy również korzystania z Oprogramowania przez osoby trzecie będące podmiotem przejmowanym przez LICENCJOBIORCĘ, stroną fuzji z LICENCJOBIORCĄ lub innej formy konsolidacji z LICENCJOBIORCĄ, w tym podmiotu powstałego w wyniku takiego przejęcia, fuzji lub konsolidacji.
- W okresie obowiązywania subskrypcji oraz w okresie 12 (dwunastu) miesięcy następujących po jej wygaśnięciu, LICENCJOBIORCA nie zatrudni, bez zgody HOGARTA wyrażonej na piśmie, w jakimkolwiek charakterze i na podstawie jakiejkolwiek umowy, żadnego z pracowników lub współpracowników HOGARTA uczestniczących w wykonaniu niniejszych Warunków licencyjno-usługowych, nie złoży mu oferty nabycia udziałów, ani też w inny sposób nie zachęci do nawiązania współpracy z LICENCJOBIORCĄ.
W przypadku naruszenia powyższego zobowiązania, LICENCJOBIORCA zapłaci na żądanie HOGART karę umowną w równowartości 24-miesięcznego wynagrodzenia liczonego wg. średniej krajowej w branży IT publikowanej przez Antal, za każdego przejętego bez wymaganej zgody pracownika lub współpracownika.
- Wszelkie spory, które nie zostaną rozstrzygnięte na drodze negocjacji, zostaną rozstrzygnięte przez sąd powszechny ze względu na siedzibę HOGART.
- LICENCJOBIORCA wyraża zgodę, na publiczne podawanie w wywiadach, listach referencyjnych, publicznych wystąpieniach itp. informacji na temat licencji obejmującej:
- Datę i fakt udzielenia licencji na Oprogramowanie,
- Ogólnej konfiguracji Oprogramowania,
oraz na posługiwanie się przez HOGART znakami towarowymi LICENCJOBIORCY w wersji graficznej i słowno-graficznej. Znaki towarowe licencjobiorcy wskazane w zdaniu poprzedzającym mogą być zamieszczane w listach referencyjnych, na stronach internetowych (w wyraźnie zaznaczonej sekcji/części) oraz w materiałach marketingowych HOGART.
Pozostałe postanowienia niniejszych Warunków licencyjno-usługowych są traktowane jako Informacje poufne.
- Wykorzystanie Informacji poufnych innych niż określone w ust. 8 jest możliwe po pisemnym lub w formie dokumentowej (e-mail, skan) uzgodnieniu treści i formy.
- LICENCJOBIORCA wyraża zgodę, na udzielenie HOGART referencji w formie udzielenia krótkiego kilkuminutowego wywiadu konsultantowi CLUTCH.CO lub poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza. CLUTCH.co to międzynarodowy portal, na którym publikowane są profile firm technologicznych, a w tym od 2019 roku profil HOGART.
- HOGART może w każdym czasie zmienić Warunki licencyjno-usługowe, jednak taka zmiana nie będzie miała zastosowania do aktywnych subskrypcji posiadanych przez LICENCJOBIORCĘ przed dniem dokonania zmiany Warunków licencyjno-usługowych.
- Tytuły paragrafów mają wyłącznie charakter informacyjny i nie będą wykorzystywane w celu interpretacji Warunków licencyjno-usługowych.
- LICENCJOBIORCA wyraża niniejszym zgodę na przesyłanie przez HOGART informacji dotyczących produktów i usług oferowanych przez HOGART oraz jego firmę partnerską – Data Analytics sp. o.o. z siedzibą w Warszawie.
- Korespondencja między LICENCJOBIORCĄ i HOGART będzie prowadzona na adresy wskazane w Zamówieniu.